فرمان برای فروش موفق...101 order for succesfull sale

فرمان برای فروش موفق...101 order for succesfull sale

نیاز واقعی مشتری را سریعاْ شناسایی کنید



1. نیاز واقعی مشتری را سریعا شناسایی کنید.
2. به مشتریان بالقوه همیشه با این دید نزدیک بشوید که به آنها خواهید فروخت.
3. همیشه به توصیه دیگران درباره سرووضع و نحوه حضورتان گوش کنید.
4. اگر می خواهید دیگران به حرفتان اعتماد پیدا کنند اعتماد به نفس داشته باشید.
5. سخنان خود را ضبط و اشکالات آن را برطرف کنید.
6. مطالعه و شرکت دوره های آموزشی را با قصد کسب اهداف خاص کمی انجام دهید.
7. مطالعه و مهارت هایی را که فرا می گیرید مرتبا مرور و تمرین کنید.
8. توصیه های ارائه شده به کار ببندید و ببینید آیا در مورد شما نیز کاربرد دارند یا خیر.
9. درباره مطالبی که یاد می گیرید. با دیگران صحبت کنید. این کار یا د آوری مطالب را راحت تر می کند.
10. ببینید در چه مواردی از کاغذ استفاده می کنید و موارد زائد را حذف کنید.
11. برای انجام کارهای عقب افتاده از صبح های زود و ساعات اولیه کار استفاده کنید.
12. برای روزها روزانه، برای ماه ها ماهانه و برای سال ها سالانه برنامه ریزی کنید.
13. به منظور جلوگیری از ملاقات های غیر ضروری حضوری برای تماس گرفتن با افراد از تلفن دور نگار یا پست الکترونیکی استفاده کنید.
14. وب سایت را مفید و قابل استفاده طراحی کنید .
15. به اظهار نظرهایی که در مورد وب سایت میشود سریعا رسیدگی کنید.
16. از پست الکترونیکی فقط برای مصارف کاری استفاده کنید نه برای مصارف شخصی.
17. به مشتری به چشم یک دوست نگاه کنید نه به چشم دشمن.
18. هرگاه به مشتری قولی دادید به آن عمل کنید.
19. سعی کنید نیاز واقعی مشتریان راپیدا وآنها را برآورده کنید.
20. ممکن است چیزهایی که برای مشتری الویت دارد با آنچه شما انتظار داشتید. تفاوت داشته باشید.
21. به مشتریان جدید وفعلی به یک میزان توجه کنید.
22. با هدفمند کردن تلاش های خود در وقت و نیروی خود صرفه جویی کنید.
23. برای شناسایی تصمیم گیرندگان اصلی وقت صرف کنید.
24. برای پیدا کردن بهترین فرصت فروش با مشتری همکاری نزدیک داشته باشید.
25. ازبهترن منبع یعنی خود مشتریان درباره آنها تحقیق کنید.
26. به مشتری به چشم ارزشمندترین سرمایه کسب و کار خود نگاه کنید.
27. بر روی مزایایی که شرکت شما ارائه می نماید تمرکز کنید.
28. روش کارتان را با روش کار مشتری وفق دهید.
29. از مکث هایی که در حین مذاکره پیش می آید نترسید و از آنها برای تمرکز استفاده کنید.
30. به یاد داشته باشید که خشونت طرف مقابل به خاطر شخص شما نیست.
31. از اظهار نظر درباره اینکه جلسه چگونه پیش رفته است خودداری کنید.
32. مشتریان را تشویق کنید تا هدف خود را فاش کنند.
33. در پایان جلسه نظر مشتری را جویا شوید.
34. با آزمایش خود کارایی خدماتی را که ارائه می دهید ارزیابی کنید.
35. عکس العمل مشتری را زیر نظر بگیرید و چنانچه مطلوب نبود فورا اقدام کنید.
36. هنگامی که مشتری شکایت می کند فرض را بر این بگذارید که حق با اوست.
37. برای راضی نگهداشتن و حفظ مشتریان همواره خدمات خود را با استاندارد بالا ارائه کنید.
38. عادت کنید که پس از هر فروش به مشتری خود زنگ بزنید و ببینید آیا رضایت او جلب شده است یا خیر؟
39. از موسسات معروف تحقیقاتی بخواهید تا میزان رضایت مشتریان را اندازه گیری کنند.
40. برای ارزیابی نتیجه تحقیقات از مشتریان نمونه سوال کنید.
41. خوب بودن کافی نیست تنها عالی بودن است که شما را پیش می برد.
42. لحظه ای تامل کرده و از دید مشتری نگاه کنید که شرکت شما چگونه تماس های تلفنی را پاسخ می دهد.
43. راه بردی که برای فروش تدوین می کنید. باید برای همه منطقی باشد.
44. برای تقویت راه برد فروش ببینید نظر عموم درباره علامت تجاری شما چیست و اینکه دربازار از چه موقعیتی برخوردار هستید.
45. ببینید کدام پیشنهاد مشتری را بیشتر به وجد می آورد.
46. داستانی درست کنید که بتواند علاقه مشتریان را جلب کند.
47. روی شیوه جلب توجه به وسیله نامه کار کنید.
48. همه ویژگیهای جالب را در برنامه زکر نکنید و تعدادی را برای برنده شدن در مذاکره حضوری ذخیره نگهدارید.
49. از دقایق اول گفتگو با مشتری بیشترین استفاده راکنید.
50. از خودتان سوال کنید «چرا محصول من منحصر به فرد است؟»وبعد از پاسخ آن استفاده کنید.
51. به مشتری انگیزه ای برای امضاء قرارداد بدهید.
52. برای جلب مشتری از لطیفه و کلمات با نشاط استفاده کنید.
53. برای ترغیب مشتری به خرید مزیای رایگان محصولاتتان را به وی گوشزد کنید.
54. از فرد دیگری بخواهید تا نامه شما را بازخوانی و اشتباه آن را مشخص کند.
55. انواع نامه های مختلف را درمورد مشتریان مختلف امتحان کرده و از میان آنها بهترین نامه را انتخاب کنید.
56. نامه هایی که ارسال می کنید باید شهرت علامت تجاری شما را افزایش بدهند.
57. هرقدر هم که سخت باشد سعی کنید مشتری را حضورا ملاقات کنید.
58. مشتریان خود را دوست داشته باشید و این دوستی را در حرف و عمل نشان بدهید.
59. قبل از ملاقات مشتری زمان آن را تعیین کنید.
60. به مشتریان اطلاعاتی را بدهید که واقعا نیاز دارند.
61. هنگامی که برای ملاقات با مشتری برنامه ریزی می کنید اهدافتان را مدنظر داشته باشید.
62. قبل از آنکه برای ارائه خدمات هرگونه قولی بدهید مطمئن شوید که شرکت قادر به انجام آن می باشد.
63. تا آنجا که می توانید کوتاه صحبت کنید فقط به موضوع اصلی بپردازید و پایانی مثبت داشته باشید.
64. هر بار که درباره موضوع جدیدی صحبت می کنید تصاویر سمعی و بصیری جدیدی فراهم کنید.
65. تا آنجا که ممکن است حرفه هایتان را از حفظ بگوئید و از روی متن نخوانید.
66. تجزیه و تحلیل کنید که اگر به جای طرف مقابل بودید چه کار می کردید.
67. از رفتار مخالفت آمیز و ستیزه جویانه اجتناب کنید و با مشتری همفکری کنید.
68. هرگز از رقبای خود انتقاد نکنید بلکه سعی کنید عملکردی بهتر از آنها داشته باشید.
69. در ابتدا بالاترین قیمت موجود دربازار را مطالبه کنید.
70. سعی کنید همیشه جو مذاکرات را دوستانه نگهدارید.
71. مشکلاتی را که نمی توانید در رابطه با فروش حل کنید با مقامات مافوق در میان بگذارید.
72. فارغ از نتیجه ای که به دست می آورید از مشتری به گرمی تشکر کنید.
73. معیارهای کسب موفقیت را از پیش شناسایی و همیشه در جهت آنها تلاش کنید.
74. با همان دقت که شکست را تجزیه و تحلیل می کنید موفقیت های خود را بررسی کنید.
75. انتقادهای جدی مشتری را مد نظر قرار دهید.
76. از شکست درس بگیرید.
77. اگر عملکرد بهتری از گروه خود می خواهید هنگام موفقیت آنها را تشویق کنید.
78. از نکات که متخصصین آموزش می دهند یادداشت بردارید ومرتب آنها را مرور کنید.
79. از متخصصینی دعوت کنید که بیشتر مورد احترام شما هستند.
80. فارغ از اینکه اعضای گروه فروش چقدر با مسائل مالی آشنا هستند به همه فروشندگان اصول امور مالی کسب و کار را آموزش دهید.
81. سعی کنید معلومات اعضای گروه شما کاملا به روز باشد.
82. فهرستی از افرادی که نیاز به آموزش دارند. تهیه کنید و برای آنها برنامه های مناسب آموزشی تدارک ببینید.
83. برای نتیجه بهتر سعی کنید تا آنجا که می توانید تمرین ایفای نقش را جدی برگزار کنید.
84. بگذارید افتخار فروش نصیب فروشندگان شود.
85. میزان موفقیت تماس های تلفنی را مدام تجزیه و تحلیل کنید.
86. به تعداد تماس های تلفنی که به فروش منتهی می شوند توجه کنید نه به زمان صرفه شده.
87. در تماس های تلفنی از بهترین ها برای تعلیم دادن ضعیف ترها استفاده کنید.
88. سعی نکید برای همه مشکلاتی که اتفاق می افتند هر بار خودتان دخالت کنید.
89. فرض کنید که فروشندگان می توانند مشکلات را با کمترین میزان کمک از جانب شما حل کنند.
90. شیوه پرداخت ها و دادن پاداش باید همواره ساده و شفاف باشد.
91. اهداف را طوری انتخاب کنید که جاه طلبانه اما دست یافتنی باشند.
92. اعضای گروه فروش را در تعیین اهداف واقع بینانه شرکت دهید.
93. برای رسیدن به هدف برنامه های خود را کمتر تغییر دهید اهداف تعیین شده را باید بازنگری کرد.
94. معیار های تشویقی خود را مدام بازنگری کنید.
95. برای ایجاد انگیزه به طور موثر به سود واقعی بیشتر از حجم فروش اهمیت بدهید.
96. با این دید نگاه کنید که کارکنان فروش همواره می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.
97. درمورد فروشندگانی که نتایج عالی کسب می کنند بین عموم فخر بفروشید.
98. همایش های سالیانه را به دقت بررسی و تجربیات بدست آمده را اعمال کنید.
99. بگذارید رابطه دو طرفه باشد.
100. بگذارید کار گروهی تحقق پیدا کند و فقط یک مفهوم انتزاعی نباشد.
101. از همایش ها به عنوان فرصتی برای افزایش اطمینان خاطر مشتریان استفاده کنید

 

سیستم مدیریت فروش ... sale management system
سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش می‌توانند بهره وری نیروی فروش را بهبود بخشند

سیستم‌های مدیریت فروش، سیستم‌های اطلاعاتی هستند. این سیستم‌ها در بازاریابی و مدیریت به کار می‌روند و برخی از عملکردهای مدیریت فروش و فروش را اتوماتیک می‌کنند. این سیستم‌ها با سیستم اطلاعاتی بازاریابی تلفیق می‌شوند و اغلب به آنها سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری اطلاق می‌شود.


مزایای سیستم برای نیروی فروش

سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش می‌توانند بهره وری نیروی فروش را بهبود بخشند. برای مثال:

- نیروی فروش به جای نوشتن گزارشات و فعالیت‌های فروش برروی برگه، می‌توانند از فرمهای الکترونیکی استفاده کنند. بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.
- نیروی فروش به جای ارائه گزارشات به صورت چاپی به مدیریت، می‌توانند با کمک اینترانت شرکت، اطلاعات را ارسال نمایند.
- اگر ابزارهای اضافی بتوانند میزان رکورد کمتری را نگهدارند، روحیه کارکنان بهبود می‌یابد.
- این سیستم‌ها می‌توانند به عنوان وسیله آموزشی اثربخش و کارآمد به کارر وند.

مزایای سیستم برای مدیرفروش

- مدیرفروش به جای جمع آوری برگه‌های کاری از مسئولین فروش و جدول بندی نتایج، می‌تواند نتایج را به طور اتوماتیک در جداول، چارتها یا گراف‌های قابل فهم ارائه دهد. و بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.
- گزارشات کاری، درخواست اطلاعات، سفارشات ثبت شده و سایر اطلاعات فروش سریع‌تر به مدیریت فروش ارسال می‌شوند و به وی امکان می‌دهند تا سریع‌تر پاسخ‌گو باشد. و بدین ترتیب مدیر فروش کنترل بهتری بر فرایند فروش خواهد داشت.
- مدیر فروش می‌تواند سیستم را به گونه‌ای پیکربندی کند تا اطلاعات با کمک تکنیک‌های آماری پیچیده به طورخودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایج را به گونه‌ای کاربر پسند ارائه دهد.

این اطلاعات در موارد زیر کاربرد خواهند داشت:
- فراهم آوردن داده‌های تحقیقات بازار، جمعیت شناسی، رفتاری، پذیرش محصول، مشکلات محصول و تشخیص تمایلات مشتری
- فراهم آوردن داده‌ها تحقیقات بازار در زمینه: پویایی صنعت، رقبای جدید، محصولات جدید رقبا، فعالیت‌های تبلیغاتی جدید رقبا
- هماهنگی با سایر بخش‌های شرکت به ویژه بازاریابی، تولید و امور مالی
- شناسایی مشتریان سودآور و مشکلات مشتریان
- ردیابی بهره وری نیروی فروش


مزایای سیستم برای مدیربازاریابی

- شناسایی ساختار اقتصادی صنعت
- شناسایی بازارهدف
- شناسایی بهترین مشتریان
- شناسایی رقباومحصولاتشان
- توسعه محصولات جدید
- بنیان نهادن مکانیسم‌های اسکن محیط برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها
- شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت
- توسعه استراتژی‌های بازاریابی برای هر یک از محصولات با کمک آمیخته بازاریابی (قیمت، محصول، مکان توزیع، و تبلیغ)
- ایجادمزیت رقابتی پایدار


مزایای استراتژیک سیستم

-همانگونه که در فوق اشاره شد، بهره وری افزایش می‌یابد. نیروی فروش از زمانشان کارآمدتر و اثربخش‌تر استفاده خواهند نمود. و بدین ترتیب افزایش بهره وری از سه طریق مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند: کاهش هزینه‌ها، افزایش فروش، افزایش سهم بازار.
- مسوولین فروش اطلاعات خود را با تناوب بیشتری ارسال می‌کنند. و بدین ترتیب زمان پاسخگویی مدیریت فروش کاهش می‌یابد.
- اگر از این سیستم‌ها به خوبی استفاده شود، رضایت مشتری افزایش می‌یابد.


معایب سیستم

- کارکردن با این سیستم‌ها دشوار است.
- نیازمند نگهداری مداوم، به روزرسانی اطلاعات و ارتقاء سیستم هستند.
- پرهزینه
- مجمتع سازی این سیستم‌ها با سیستم‌های اطلاعات مدیریت دشوار است.


Sales Management System


A Sales Management System (SMS) will provide a sales manager with a tool for tracking sales leads, identifying who has the lead and what they are doing it. These tools will quickly identify the hot leads allowing for adequate resources to be spent on the leads that will most likely close. They will also provide a number of forecast reports that can be generated in minutes, not days.

Sales management systems provide 1) the tools that sales managers need to more effectively manage the selling organization and 2) enable sales teams to manage their sales and products.
For sales managers, this includes:

*
Methods to better organize and allocate selling resources within and across accounts or territories at the beginning of the sales year, as well as during the year in response to market or company changes. This ensures that the right selling resources are in the right places to exceed sales objectives.
*
Effective account and opportunity review processes, using web conferencing and collaboration technology, that provide management with a more accurate view of the pipeline, as well as enables managers to focus resources on the highest-value opportunities and to advance those opportunities toward a win
*
Improved forecasting and pipeline management processes and tools that provide management with better visibility into the future, which enables management to forecasting more accurately and allocate resources where and when they can be most effective
*
Methods and tools to more effectively profile and hire the right people, develop those peoples' execution capabilities, as well as measure and improve their performance with leading indicators rather than trailing results
*
Improved planning and reporting systems, implemented in software, that enable sellers and management to more effectively manage their business throughout the sales year.
*
Guarantees tight accountability and control.

For sales teams, the sales person can:

*
Track your customers, products, regions, key accounts, brands and packages.
*
Examine monthly and yearly performance all in one view, or drill down to see sales, revenue, and margin at the daily level.
*
Identify customers who didn't buy this week, month, period, or year; find out which customers are buying one thing but not another.
*
Point out the biggest contributors to sales, revenue, or margins.
*
Replaces paper reports, most spreadsheet work, and hard to maintain casual databases
سیستم توزیع و فروش ... sale system
مدیریت فروش بر مبنای اطلاعات


سیستم توزیع و فروش

تحقق "مدیریت فروش بر مبنای اطلاعات" نیاز به امکانات ، جهت شناخت بازار دارد.
بدین منظور سیستم فروش ر ا ی و ر ز اطلاعات جامع نسبت به کالاهای قابل فروش ، مشتریان ، وضعیت اعتباری مشتری و پراکندگی جغرافیائی حوزه های فعالیت ایشان را بدست می دهد .



خلاصه مشخصات سیستم توزیع و فروش

اعلام لحظه ای موجودی کالای آماده فروش
کنترل میزان اعتبار مشتری در حسابجاری و بصورت اسنادی
صدور پیش فاکتور فروش با تاریخ اعتبار معین
ثبت وکنترل نرخ فروش محصولات باتاریخ اعتبار
کنترل ونگهداری تاریخچه تغییرات قیمت بصورت ادواری
کنترل واعمال نرخهای فروش گوناگون مانند عمده فروشی ، نمایندگی و .....
جمع آوری اطلاعات مشتریان و امکان طبقه بندی آنها
اعمال تخفیف فروش موردی و یاضابطه مند ( براساس نوع فروش ، حجم کالا ، سقف مبــلغ خریداری شده و ... بصورت اتوماتیک )
شناسائی و اعمال عوارض قانونی فروش
تعیین اهداف توسعه فروش به تفکیک مشتری ، شهر ، استان بــرای مقاطع زمــانی و کنترل دائمی برنامه و عملکرد سطوح مختلف پیش بینی شده
امکان محاسبه حجم هر محموله برای بهره گیری ازحجم کامیون
امکان محاسبه وزنی هرمحموله برای انتخاب ظرفیت مناسب
امکان ثبت فاصله ، محل تخلیه بار جهت برنامه ریزی پخش درسطح خرده فروشی
امکان تطبیق وزن ناخالص باکارت باسکول خروجی ازانبار (جهت تقویت کنترلهای داخلی)
ارتباط با سیستم انبارمحصول و انتقال مکانیزه درخواست به انبار وبالعکس (برگ تحویل و موجودی به فروش)
امکان صدور حواله ، برگ تحویل ، فاکتور فروش و چاپ آنها با فرم دلخواه
امکان انجام عملیات برگشت از فروش ، ابطال و تعدیل پیش فاکتور وسایر اوراق
ثبت اطلاعات دریافت و پرداخت مشتریان و طبقه بندی بابت دریافت یا پرداخت
کنترل اسناد دریافتنی مشتری و وضعیت وصول آن
وضعیت مانده مشتریان و کنترل تسویه هرفاکتور فروش
ارتباط با سیستم مدیریت وجوه نقد ( دریافت و پرداخت ) بصورت لحظه ای و متقابل
صدور اسناد حسابداری و انتقال به سیستم مالی
امکان انتقال اسنادمانده دار به سال مالی بعد
تهیه گزارشات کنترلی ، آماری ومدیریتی که بصورت TEXT وGRAPHIC قابل مشاهد ه و چاپ است و اعم آنها عبارتند از :


1- تهیه لیستهای فروش روزانه ، تحویل روزانه ولیست واریزی مشتریان به تفکیک کالا ، مشتری، برگ فروش و ...
2- تهیه لیست های میزان توزیع کالا به تفکیک استانی ،منطقه ،مسیر، نوع مشتریان و ...
3- آمار فروش جهت سازمانها و وزارتخانه‌های مختلف به فرم‌های دلخواه
4- فروش ماهانه وسه ماهه جهت ارائه به وزارت دارائی به صورت چاپی یا فلاپی
5- تهیه لیستهای عوارض شهرداری ، سازمان حمایت ، آموزش وپرورش ، حفظ آثار ملی و ... به فرمهای مختلف
6- امکان تهیه لیست مشتریانی که بالای حجم خاصی (ریالی ، تعدادی) خریداری نموده اند
7- تهیه آمار فروش توسط نماینده (ویزیتور)
8- تهیه گزارش صورت وضعیت مشتری (مشتری خاص و یاگروهی) و مانده حساب درمقاطع زمانی مختلف
9- تهیه انواع گزارشات مقایسه ای ( درخواست با فروش قطعی ، فروش نماینده های مختلف ، قیمت های و....)
10- تهیه گزارش میزان درخواست منطقه ، مسیرجهت برنامه ریزی بارگیری
11- تهیه گزارش مقایسه ای عملکرد دوره ای بااهداف برنامه ریزی درسطوح مختلف
خرده فروشی... sale management

دوازده درس مهم برای موفقیت در خرده فروشی

بیشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم کرد: آنهایی که در برابر تغییرات مقاومت می کنند و آنها که تغییرات را می پذیرند. برترین خرده فروشان در دسته دوم جای دارند. آنها نه تنها تغییرات را می پذیرند، بلکه برای روبرو شدن و پاسخ دادن به تغییرات کاملاً آماده هستند. اگر شما 12 مورد کــــــاربردی کسب و کار خرده فروشی را به کار ببرید، کارهایتان را ساده تر، سودتان را چند برابر و احتمال موفقیت خود را افزون تر خواهید کرد. این درسها براساس سالها تحقیق و تجربه عملی صدها خرده فروش کوچک و متوسط در تمامی نقاط جهان است که به درجات بالایی از موفقیت بی سابقه رسیده اند.


1 - خودتان را بشناسید:

علایق، مهارتها، تواناییها و محدودیتهای خود را بشناسید. حفظ کسب و کار فعلی خودتان بهتر از خلق یک شغل جدید است. برای اینکه خرده فروش، موفق شود، از خودگذشتگیهای بسیاری لازم است و شما باید خود را آماده کنید. نقش اساسی شما در ایفای وظایفی از قبیل بازاریابی، فروش، و سرپرستی کارمندان است. این تقریباً غیرممکن است که یک نفر به تنهایی تمامی این نقشها را به بهترین وجه ایفا کرده و بهترین نتیجه را هم بگیرد. شما باید بدانید کدام بخش را می توانید به تنهایی اداره کنید و در کدام بخش به کمک احتیاج خواهید داشت. به همین خاطر است که باید با دیدی بی طرفانه نگاه دقیقی به تمامی نقاط قوت و ضعف خود بیندازید.


2 - برنامه روبه جلو داشته باشید:

بسیاری از فروشگاهها توسط افرادی اداره می شوند که آگاهی لازم درمورد کارشان را ندارند. اگر شما ورودیها و خروجیهای جاری کسب و کار خود را همانند یک مالک فروشگاه تخصصی نشناسید، به زودی از کار بیکار خواهید شد. از دیدگاه صاحبنظران، اصلی ترین دلیل 80 درصد ورشکستگیها در کسب و کار، طی پنج سال نخست، معمولاً پول نیست. بلکه فقدان اطلاعات و دانش صحیح است. رمز موفقیت شما در این است که بدانید چگونه می توان با اجرای یک برنامه تجاری موثر، تصمیمات صحیح گرفت.


3 - صنعت خود را بشناسید:

اگر شما معنای دانش انجام کار را به درستی درک کرده باشید، می توانید از یک گوشه رقابتی بزرگ سود ببرید.تفاوتهای شاخصی که قادرند بقا شما را در آینده به چالش بکشند، عبارتند از: رقابت، اندازه، خدمات، موقعیت، بازاریابی، دستیابی، نوع مشتریان، تامین کنندگان و استراتژی های قیمت گـــذاری رقبا، محیط بازار، محیط کسب و کار محلی، ظرفیت خالی فضاهای تبلیغاتی، میانگین درآمد خانوار، سطح تحصیلات، گروه سنی، جمعیت نژادی، و آمار مشتریان بالقوه.


4 - مشتریان خود را درک کنید:

آیا به صحبتهای مشتریان خود گوش می دهید؟ کسب و کار خود را طوری تنظیم کنید که به مشتریان خود آن چیزی را بدهید که می خواهند، و خواهید دید که آنها از شما خرید خواهندکرد و باعث رونق کسب و کار شما می شوند.


5 - سوابق مــــالی خوب را حفظ کنید:

اگر نمی دانید که پول شما کجا می رود، به زودی بازی را واگذار خواهید کرد. در بازی تجارت که با رایانه بازی می شود - و امتیازها براساس دلار و سنت است - سوابق مالی خوب به مثابه تجهیزات راهبری هواپیما هستند، که به شما میزان ارتفــــــاع، جهت و سرعت را انتقال می دهند.


6 - نقدینگی خود را مدیریت کنید:

این مهم نیست که فروشگاه شما چه اندازه منحصر به فرد است؛ بلکه کسب و کار شما بدون نقدینگی جریان نخواهد داشت. نقدینگی مانند خون و نیروی حیاتی کسب و کار شماست. پولی که به فروشگاه شما وارد یا از آن خارج می شود اجزا حیاتی است که کسب و کار شما را ازنظر مالی سالم نگه می دارد. صورتحساب جریان نقدینگی ماهانه، نشان دهنده مقدار پول در ابتدای دوره و سپس نشان دهنده مقدار نقدینگی دریافتی از منابع مختلف و علل پرداخت پـــــول است. اگر هوشمندانه بودجه بندی کنید و اختلاف درآمد و مخارج ماهیانه را بدانید، نگران بی پول شدن نخواهید بود.


7 - روشهای مدیریت سالم را به کار ببرید:

مالک فروشگاه، همان مدیر فروشگاه است. این جمله بیانگر این مطلب است کــــه با فکر و اراده کسب و کار خود را از بالا تا پایین اداره کنید. شما باید در تصمیمات خود، به مشتریان پیشنهاد خدمات بدهید، منابع و زمان را مدیریت کنید، و بدانید که چگونه تجارت کرده و کسب و کار را به بهترین وجه ممکن اداره کنید. از کارکنان خود قدردانی کنید، آنها باارزش ترین سرمایه شما هستند.

کارکنان خود را آموزش دهید و به آنها اطمینان خاطر و مهارت ببخشید تا کارشان را بهتر انجام دهند. به کارکنان خود فرصت رشد بدهید. با آنها رفتار مناسبی داشته باشید و به اندازه ارزشی که دارند به آنها مزد پرداخت کنید. در مقابل، آنها به شما کمک خواهندکرد تا در کسب و کار خود به موفقیت برسید.


8 - تصویر و ذهنیت ممتاز خود را توسعه دهید:

تصویرو ذهنیتی که شما ایجاد می کنید بسیار مهم است و تمامی حوزه کسب و کارتان را به هم متصل می کند. درواقع ادراک مشتریان شما از: نام فروشگاه، موقعیت آن، ظاهر، ساختمان، تزئینات، ورودی، طبقات، درها، باجه ها، مبلمان اتاقها، اتاق انتظار، محصولات، قیمتها، کالاهای درمعرض دید، علامتها، پنجره ویترینها، کارت ویزیت، فاکتورها، بروشورها، جنس تبلیغات، خدمات مشتریان و تمامی چیزهایی که مربوط به کسب و کـــــار شما می شود شکل می گیرد.درست یا غلط، تصویری که شما از خود در ذهن افراد دیگر ساخته اید ممکن است باعث بهبود یا تضعیف موقعیت شما شود.


9 - دارائیهای خود را کنترل کنید:

نقش دارایی شما، ایجاد فروش است. تمامی فروشگاههای خرده فروشی نیاز به مدیریت دارائیهایشان دارند.این پول شما است که روی قفسه نشسته است و نمایانگر بخش بزرگی از سرمایه کاری شمـــاست. خرده فروشان کوچک که فقط قفسه های فروشگاهشان را تماشا می کنند، نمی توانند تعادل مناسبی را بین مقدار صحیح کالا و خواسته های احتمالی مشتری برقرار کنند. معاملات این خرده فروشان از فقدان اطلاعات راجع به رنگ، سایز، گرایش و اولویتهای مشتری متضرر خواهد شد. بدون کنترل کافی، دارائیها آرام آرام شامل مرور زمان شده، کالاهای کهنه و معیوب در مغازه مانده و برای خرده فروشان بسیار گران تمام می شوند.


10 - برای درک کامل طبیعت خرده فروشی خرید و برای سود قیمت گذاری کنید:

چیزی که باید با آن شروع کرد این مفهوم است که قیمت اولیه کالای شما، برآوردی موقت از چیزی است که مشتری تمایل به صرف کردن دارد. بیشتر فروشگاهها برای بالابردن قیمت اجناس در کالا یا خدمات مستعمل از تابلوی سر در (KEY STONE) استفاده می کنند. چیزی که آنها کم دارند، استراتژی قیمت گذاری برمبنای محاسبه مورد به مورد برای نظم، پیشرفت، و کالای زیر قیمت است. برای ترقی در فروش، خرده فروشان باید روی اقلام، قیمت و کارایی تمرکز کنند و با تعداد زیادی جشن، زرق و برق و سرگرمی به سمت افزایش فروش خود گام بردارند. بــرای رقابتی شدن، به نمایشهای حرفه ای (TRADE SHOWS) توجه کنید، در گروههای خرید مشارکت کنید، و به دنبال تولیدکنندگــانی باشید که به شما این امکان را می دهند که با خرید عمده، کالا را زیرقیمت و به قیمت عمده فروشی خریداری کنید. با پیشنهاد قیمت هوشیارانه جدید و با ارزش به مصرف کننده، قادر خواهیدبود: مشتریان بیشتری جلب کنید، میانگین معاملات فروش خود را افزایش و فرصتهای بیشتری را به مشتریان جهت ملاقات از فروشگاهتان بدهید.


11 - از حرفه ای ها درس بگیرید:

برای تسلط یافتن در مهارتهای اداره یک کسب و کار، نیازمند تجربه بسیاری هستید. در ابتدا باید موارد زیر را درنظر داشته باشید: چگونه، چه کسی، چه چیزی، کجا، چه وقت، چه اندازه و چند وقت به چند وقت باید دادوستد کرده و برای ایجـــــاد یک توسعه سودآور برای کسب و کارتان تبلیغ کنید. دوم اینکه چگونه، دارایی، افراط در خرید، پایین آوردن قیمت، بازگشت سرمایه، زمان بندی، تحویل، مخارج و طرح ریزی فروش را که چرخه سود فصلی را به سرعت پایین و بالا می کند، مدیریت و تنظیم کنید.


12 - درهنگام نیاز کمک بخواهید:

برای ایجاد یک فرایند بزرگ توسعه، مشارکت و مساعدت از محیط خارج، می تواند قدم بزرگی برای شروع باشد. برای کمک گرفتن مغرور نباشید؛ ما همگی گاهی اوقات نیاز به کمک داریم.

منبع:

مدیریت مهندسی فروش... sale engineering management
قابلیت های مهم سیستم مدیریت مهندسی فروش


دامنه کاربرد در سازمان

با بهره گیری از نرم افزار مدیریت مهندسی فروش امکان مدیریت صحیح برروی سه عنصر اصلی یعنی مشتری ، فعالیت ومنابع انسانی و همچنین انجام فعالیتهای برنامه ریزی شده با مشتریان، کنترل روند فعالیت های انجام شده با مشتری و طبقه بندی مشتریان در مراحل مختلف فرآیند فروش( بازارهدف –بازاربالقوه –بالقوه –پروژه -پشتیبانی و ... ) و در نهایت استخراج گزارشات ونمودارهای کاربردی بمنظور ارزیابی کارایی بهره وری و همچنین عارضه یابی درعملکرد واحدفروش، میسر میگردد.


قابلیت های مهم سیستم مدیریت مهندسی فروش


امکان بهره گیری از کارتابل کاری روزانه بمنظور انجام فعالیت های بموقع با مشتری وهمچنین کنترل و انجام فعالیت های انجام نشده ازقبل.


امکان برنامه ریزی فعالیت بعدی با مشتری درانتهای فعالیت انجامی بمنظور حفظ و کنترل زنجیره فعالیت های پیوسته.


امکان ثبت و نگهداری انواع فعالیتهای انجام شده در روز ، از قبیل فعالیتهای اداری بازاریابی ( برای مثال ارسال کاتالوگ،معرفی تلفنی محصول،دریافت مستندات فنی،پیگیری فروش مجدد و...) ، فعالیت های اجرایی بازاریابی (برای مثال معرفی حضوری محصول،مشاوره محصول،تحویل نمونه محصول،نصب وراه اندازی محصول،آموزش محصول و...) ،فعالیت های پشتیبانی (برای مثال نصب مجدد محصول،رفع اشکال محصول،بازدید ازمحصول،اعلام اشکال محصول و...) و غیره


امکان ثبت و نگهداری انواع فایلهای وابسته ( متن ، تصویر ، صوت و ... ) بر روی فعالیتهای انجام شده.


امکان تعریف انواع گروههای تجزیه و تحلیل و تعیین شاخصهای ارزیابی بر روی مشتریان .


امکان تعریف انواع گروههای تجزیه و تحلیل و تعیین شاخصهای ارزیابی بر روی فعالیتها.


امکان تعریف ، ثبت و نگهداری هر نوع اطلاعات جانبی با ارزش از مشتریان و استخراج گزارشات مورد نیاز.


امکان بهره گیری از سرویس هشدار دهنده زمان انجام یک فعالیت


امکان ثبت و نگهداری سری فعالیت های موازی برروی یک مشتری خاص


امکان تعریف سطح امنیتی لایه چهارم بمنظور دسترسی کاربر خاص به سری فعالیت های موازی از مشتری خاص


امکان تعیین مدیران و کاربران مربوطه در هر گروه ، بمنظور کنترل و مدیریت فعالیتهای روز و یا انجام نشده از قبل گروه


اعلام برنامه هفتگی و ماهیانه از فعالیتهای برنامه ریزی شده با مشتریان


امکان کنترل روند فعالیتهای انجام شده با مشتری


تهیه نمودارهای ارزیابی برروی شاخصهای طراحی شده مشتریان


تهیه نمودارهای ارزیابی برروی شاخصهای طراحی شده فعالیتها


تهیه نمودار های ارزیابی عملکرد کارشناسان فروش


تهیه نمودار کنترل روند فعالیتهای انجام شده دریک سال به تفکیک ماه


تهیه نمودار میزان و یا تعداد فعالیتهای انجام شده به تفکیک طبقه بندی مشتریان در مراحل فرآیند فروش.


تهیه نمودار میزان و یا تعداد فعالیتهای انجام شده به تفکیک روشهای ترویج ( تبلیغ ) .


امکان تهیه گزارش از فعالیت های انجام شده با بهره گیری از فیلترهای مناسب.


امکان تهیه گزارش از ریز فعالیت های انجامی با مشتری خاص بمنظور ارائه به مشتری.


امکان لیست گیری از مشتریان بایگانی شده .


امکان لیست گیری از بانک شرکت ها و اشخاص با فرمت های متفاوت.


Bachelor of Science
in Engineering Management (BSEM)


Objective
The objective of this program is to develop students’ academic, social and technical skills so they can succeed as engineering managers able to achieve results in technological enterprises. Upon graduation, students will receive the degree Bachelor of Science in Engineering Management.


Graduates of this program will qualify for employment as entry-level engineering managers. Careers may be found in many technical areas, including manufacturing, project engineering, industrial engineering, packaging engineering, safety engineering, production planning and scheduling, quality engineering, plant engineering, operations management, cost control, sales engineering, and technical marketing.

Requirements
The requirements to enter into this program are, at a minimum, a high school diploma or General Education Development (GED) certificate and a passing grade of 70% on the entrance examination.

Class Schedule
Mon-Thu 8:00 a.m. to 1:50 p.m.
or
Mon-Thu 5:00 p.m. to 10:50 p.m.

Lab Hours
Mon-Thu 7:30 a.m. to 11:00 p.m.
Friday 8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Saturday 9:00 a.m. to 1:00 p.m.

Semester Start Dates
Classes begin every 8 weeks.
See academic calendar for next start date

Length of Course
The program takes four academic years consisting of eight semesters, each including two 8-week terms. The minimum time to complete the program is 32 months (136 weeks, including breaks). Students must complete a minimum of 124 credit hours. Lab time for the complete four-year program is approximately 480 hours; theory time, 1620 hours
فروشنده موفق – مشتری راضی  ...  successful salesman

بزرگترین سرمایه یک فروشنده اعتماد بنفس او درجریان فروش است


مشتری
مشتری تنها منبع سود فعلی و رشد سازمان می باشد. البته تشخیص، جذب و حفظ یک مشتری خوب که سود زیادی برای سازمان به همراه دارد بعلت بالارفتن آگاهی مشتریان و در نتیجه تغییر سطح توقع آنها و همچنین وجود رقابت تنگاتنگ، برای فروشندگان کاری دشوار است ولی با بهره گیری صحیح و اصولی از فن آوری اطلاعات، تشخیص و مدیریت مشتریان به بهترین وجه امکان پذیر می گردد.

ارتباط
رابطه میان یک سازمان و مشتریانش یک رابطه مداوم، دو جانبه، فعل و انفعالی و بسیار با ارزش و سودمند، می باشد. این رابطه می تواند کوتاه و یا بلند مدت، مداوم و یا گسسته، به دفعات ویا یکباره باشد. حتی اگر مشتریان نسبت به سازمان و محصولات آن نظر مثبتی داشته باشند، باز هم رفتار آنها در مورد خرید از سازمان، غیر قابل پیش بینی بوده و بستگی بسیار زیادی به شرایط و موقعیت خواهد داشت

نیاز مشتری چیست؟
نیاز مشتری به کالا گاهی اوقات یک نیاز مادّی است ولی گاهی اوقات جنبه روحی و روانی به خود می گیرد . فروش کامل زمانی اتفّاق می افتد که هم زمان چندین نیاز مشتری برآورده شود.


مشتری راضی
مشتری راضی کسی است که احساس کند بعد از خرید درست همان چیزی را خریده است که دلش می‌خواست بخرد.


راه های شناخت مشتری
برای شناسایی مشتری سعی کنید بدانید:

1. در حال حاضر او از چه کالاهایی استفاده می کند.
2. چه مشخصه ای از کالای موجود را دوست دارد.
3.بودجه خریدار چقدر است؟
4.تهیّه محصول چقدر برای او حیاتی است.

بزرگترین سرمایه
بزرگترین سرمایه یک فروشنده اعتماد بنفس او درجریان فروش است.


تفاوت
فرق است بین فروشنده ای که 30 سال به یک روش فروش می‌کند، با فروشنده‌ای که هر سال 30 روش فروش را آزمایش می‌کند.


فروشنده کارآمد
فروشنده کارآمد کیست؟
فروشنده‌ای که همیشه در حال یادگیری سبکهای جدید فروش است.

هدفمندی در فروش
فروشندگی بیش از هر چیز با هدف گزینی ارتباط دارد. فروشنده ای که برای روزها و ماه ها و حتّی سال های بعدی برنامه فروش دارد سهم بیشتری از فروش بازار را نصیب خود می‌کند.


چرا مشتریان می‌روند؟
66%  مشتریان به این دلیل از ما فا
/ 0 نظر / 118 بازدید