فرایند اجرایی آموزش علی خویه www.khooyeh.ir www.khooyeh.com مدرس دانشگاه، مو

فرایند اجرایی آموزش

علی خویه

www.khooyeh.ir

www.khooyeh.com

مدرس دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان  کتاب مرجع کاربردی و تخصصی ، با 16 سال تجربه اجرایی  و عملیاتی، عضو انجمن های معتبر جهانی ،

مقدمه

ü    ایجاد هسته اولیه کمیته آموزش

ü    برنامه ریزی جامع و مدون سیستم آموزشی جدید

ü    تبدیل سازمان فروش بانی چاو به سازمانی یادگیرنده

ü    توسعه مهارت های عمومی و تخصصی پرسنل شاغل

ü    بهبود بهروی نیروی انسانی با افزایش سطح کارایی و اثر بخشی

آموزشهای بدو استخدام

علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور و مجری افزایش فروش و سهم بازار بیش از صدها شرکت و سازمان،دارای سابقه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازرگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 

 

 

آموزشهای بدو استخدام به صورت تئوری و عملی در ابتدا برای 4 گروه شغلی سرپرستان فروش، فروشنده حضوری،فروشنده تلفنی،تحویل دهنده به صورت آزمایشی به شرح زیرآماده گردیده است:

1- آموزشهای بدو استخدام به صورت تئوری به 3 دسته تقسیم می گردد:

1-1- آموزشهای عمومی (تاریخچه شرکت)

1-2- آموزشهای تخصصی(آموزشهای اجرایی)

1-3- آموزش محصول

 

سرفصل آموزشهای اجرایی سرپرستان فروش

      1-1 : آشنایی با تاریخچه شرکت (بنیانگذارشرکت، معنا و مفهوم)        

      1-2 : دانش سرپرستی      

      1-3 : شرح وظایف سرپرست فروش           

      1-4 : مسیر بندی برای فروشندگان حضوری و تلفنی  

      1-5 : مشخص کردن اهداف محصولات به تفکیک فروشنده   

      1-6 : تعیین اهداف کالاهای تاکیدی به فروشندگان به تفکیک فرد و محدوده    

      1-7 : کنترل فروشنده های تحت سرپرستی   

      1-8 : حضور در مناطق و برقراری ارتباط با مشتریان  

      1-9 : برقراری ارتباط مابین فروشنده حضوری وتلفنی

      1-10 : ارتباط با مدیر مافوق خود   

      1-11 : ارتباط و هدایت با واحد توزیع        

      1-12 : آشنایی با نرم افزار فروش (توتال سیستم)        

      1- 13 : تعیین پاداش کالاها ی تاکیدی در ماه برای فروشندگان           

      1-14 : سرپرست فروش نمونه        

      1-15 : پورسانت سرپرستان           

      1- 16 : مهندسی فروش    

      1-17 :  پیش بینی فروشندگان مورد نیاز      

      1-18 : عوامل موثر در دستیابی اهداف فروش

سرفصل آموزشهای اجرایی فروشندگان حضوری

مدرس: علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور و مجری افزایش فروش و سهم بازار بیش از صدها شرکت و سازمان،دارای سابقه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازرگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 

 

 

      1-1:دانش فروش و فروشندگی

      1-2 : آشنایی با تاریخچه شرکت ()

      1-3 : شرح وظایف فروشنده حضوری        

      1-4 : آشنایی با سیستم فروش مویرگی و مسیر بندی (منطقه،محدوده)

      1-5: مراحل حضور در منطقه        

      1-5-1:قبل از ورود به منطقه         

      1-5-2:حین ورود به منطقه

      1-5-3: خروج از منطقه و ورود به شرکت   

      1-6 : نحوه کار با سیستم نرم افزار فروش

      1-7 : نحوة ارتباط با مشتری

      1-8 : نحوة پاسخگویی به مشکلات و اعتراضات

      1- 9 : قطعی کردن فروش (خاتمه فروش)    

      1-10 : فروشنده برتر        

      1-11 : پورسانت فروشندگان حضوری

      1-12:  تعاریف   

      1-13:تکمیل گزارش روزانه

سرفصل آموزشهای اجرایی فروشندگان تلفنی

      1-1 : آشنایی با تاریخچه شرکت

      1-2 : فروش و فروشنده تلفنی        

      1-3 : شرح وظایف فروشندگان تلفنی         

      1-4 : آشنایی با فروش مویرگی     

      1-5 : آشنایی با کالبوکها و نحوه کار با آنها 

      1-6 : نکاتی درباره فروش تلفنی    

      1-7 :ارتباط با فروشنده حضوری   

      1-8 :ارتباط با سرپرست فروش      

      1-9: نحوه ارتباط با مشتری           

      1-10: نحوه پاسخگویی به اعتراضات و مشکلات مشتریان       

      1-11: قطعی کردن فروش و خاتمه فروش    

      1-12 : نحوه کار با نرم افراز فروش 

      1- 13 : فروشنده برتر       

      1-14 : پورسانت فروشندگان تلفنی

 

 

3-نحوه اجرای آموزش محصول

با تصویب اعضای کمیته آموزش، فردی با داشتن صلاحیت های مورد نظر استخدام میگردد تا در کارخانه فیلم های مورد نظر را تهیه نماید و آموزشهای لازم را در آنجا ببیند لذا تا آن زمان افرادی که در کنترل کیفی مشغول به کار هستند آموزش محصول را خواهند داد لازم به ذکر است این آموزشها از طریق ستاد در اختیار آموزش دهندگان قرار خواهد گرفت.

در شعبی که این افراد را نداریم کارآموزان به نزدیک ترین شعبه اعزام خواهند شد. لازم به ذکر است این افراد توسط کارشناسان آموزش داده خواهند شد . .(training the trainer)

انتخاب مربیان توسط مدیران مراکز پخش

انتخاب مربیان ( بهترین و شایسته ترین فرد) توسط مدیران شعبه مراکز پخش اعلام گردید.

بهترین و شایسته ترین فرد با استدلال مشخص و اعلام گردد.

زمان برگزاری دوره های آموزشی بدو استخدام 

زمان برگزاری دوره های آموزشی بدو استخدام به شرح جدول زیر می باشد:

آزمون دوره های آموزشی بدو استخدام

آزمون دوره های آموزشی بدو استخدام از تهران تهیه و تدوین می گردد که ماهیانه به مراکز پخش ابلاغ می گردد

نمره قبولی  در هر قسمت 75% از نمره کل می باشد در غیر این صورت برای ادامه همکاری فرد باید تصمیم گیری به عمل آید

نمرات باید توسط مربیان داده شود و توسط مسئولین منابع انسانی در شیرپوینت ثبت گردد.

دوره های عملی آموزشهای بدو استخدام

جبران خدمات مربیان در مراکز پخش

جبران خدمات مربیان در مراکز پخش

بعد از 3ماه بررسی بر گزارشات کارآموز انجام خواهد گرفت که اگر آموزش مربیان به موقع، مناسب و ماندگار بود و با شرایطی که اعلام می شود مطابقت داشت پایه مربی از0/1 تا 0/25بر حسب عملکرد افزایش خواهد یافت .

مثال افزایش پایه از 0/1 تا 0/25 برای فردی که حقوق پایه اش 3/303/000 تومان می باشد:

افزایش 0/1 % برابر است با 330/300 ریال که در مجموع برابر می شود با:3/633/330 ریال

افزایش 0/25 % برابر است با  825/750 ریال که در مجموع برابر می شود با:4/128/750 ریال

لذا پایه حقوق از 330/300 ریال تا 825/750 ریال می تواند افزایش داشته باشد.

گواهینامه های آموزشی

گواهینامه آموزشی برای آموزشهای بدو استخدام ماهانه توسط دفتر مرکزی صادر خواهد شد

نمونه گواهی نامه آموزشی بدو استخدام

گواهی نامه آموزشی بدو استخدام               شماره سند: ...............

ویــرایـش: ...............

بدین وسیله گواهی می شود:

آقای/ خانم ................  واحد / مرکزپخش /شرکت  ............ باسمت.............. دوره های آموزشی ............................... را در تواریخ ................... به مدت ......... ساعت با نمرات ............ سپری نموده اند.

کارشناس آموزش                                        مدیریت  منابع انسانی

 

/ 0 نظر / 8 بازدید